Η δύναμη της συνήθειας

στις

Η δύναμη της συνήθειας

Ανεξάρτητα από τον χρόνο και την ενέργεια που επενδύουμε στη φροντίδα του εαυτού μας, όλοι έχουμε κάποιες καθημερινές συνήθειες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης οι οποίες περιλαμβάνουν τη χρήση καθαριστικών και καλλυντικών προϊόντων. Σαμπουάν, αφρόλουτρα, μαλακτικές κρέμες, καθαριστικά προσώπου και λοσιόν, αφροί ξυρίσματος, κρέμες, αντηλιακά, αρώματα, αποσμητικά, προϊόντα μακιγιάζ… Τα ντουλάπια και τα ράφια του μπάνιου μας είναι συνήθως γεμάτα μπουκάλια, βάζα και σωληνάρια με φανταχτερές ετικέτες και ακατάληπτες λίστες συστατικών. Πολύ συχνά συμβαίνει να γνωρίζουμε ελάχιστα για τα προϊόντα που χρησιμοποιούμε και αρκούμαστε στο να ξέρουμε πως κάνουν καλά τη δουλειά τους. Ανάλογα λοιπόν με το πόσο σχολαστικός είναι κάποιος με την προσωπική του περιποίηση, μπορεί μέσα στη μέρα να χρησιμοποιεί έως και δεκαπέντε διαφορετικά προϊόντα. Αν και οι ποσότητες που χρησιμοποιούμε καθημερινά είναι μικρές και οι συσκευασίες αργούν να αδειάσουν, κάνοντας έναν υπολογισμό των συνολικών ποσοτήτων που καταναλώνουμε σε βάθος χρόνου, των απορριμάτων που παράγουμε και των ποσοτήτων του νερού που μολύνουμε, θα δούμε πως τα νούμερα δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητα.

Η δύναμη της συνήθειας διαμορφώνει σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα και τις επιλογές μας και επηρεάζει τη ζωή μας ευεργετικά ή καταστρεπτικά. Για να μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη δύναμη για να πετύχουμε θετικές αλλαγές χρειάζεται να επιδιώξουμε ουσιαστική ενημέρωση, που θα μας δώσει τη δυνατότητα για υπεύθυνες επιλογές. Έτσι θα μπορούμε να φροντίζουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον εαυτό μας και αυτούς που εξαρτώνται από τις επιλογές μας, χωρίς να συμβάλλουμε με τα χρήματά μας στην υποστήριξη καταστρεπτικών πρακτικών εκμετάλλευσης, που υποβαθμίζουν τα φυσικά οικοσυστήματα και την αξία της ανθρώπινης ζωής.

1471183_286538944834696_1166335064_n

 

Υπευθυνες επιλογές και ενεργή εμπλοκή

Η αυξανόμενη δυσπιστία στα κίνητρα και τις προθέσεις της παγκοσμιοποιημένης αγοράς και η ανάγκη για ασφαλέστερα προϊόντα αποτελούν τη βάση για αρκετές καμπάνιες-εκστρατείες που αναδεικνύουν τα ζητήματα της προστασία της υγείας των καταναλωτών, των εργαζομένων και του περιβάλλοντος , απαιτώντας μεγαλύτερη εταιρική υπευθυνότητα και διαφάνεια. Τέτοιου είδους εγχειρήματα εστιάζουν στην ουσιαστική και σφαιρική ενημέρωση, στην έρευνα αγοράς και στην αξιολόγηση προϊόντων με βάση κριτήρια αποτελεσματικότητας, βιωσιμότητας και ασφάλειας, ενώ παράλληλα απαιτούν την εξάλειψη των επικίνδυνων χημικών ουσιών που συνδέονται με αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία.

Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότεροι άνθρωποι αρχίζουν να αναθεωρούν παγιωμένες αντιλήψεις και πρότυπα σχετικά με τη φροντίδα και την καθαριότητα του δέρματος και να επαναπροσδιορίζουν τις βασικές καθημερινές τους ανάγκες. Διερευνώντας πιο οικολογικούς και βιώσιμους τρόπους για να καλύψουν αυτές τις ανάγκες, πολλοί αναζητούν φυσικά και ασφαλή προϊόντα σε δίκτυα και δομές δίκαιου-αλληλέγγυου εμπορίου, υποστηρίζοντας μικρούς παραγωγούς που ακολουθούν βιώσιμες πρακτικές. Άλλοι προχωρούν ένα βήμα παραπέρα και εμπλέκονται οι ίδιοι ενεργά στη διαδικασία της παραγωγής, αναζητώντας τη γνώση και τις πρώτες ύλες που θα τους δώσουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν πραγματικά ασφαλή φυσικά προϊόντα, τα οποία είναι εξίσου αποτελεσματικά και καλαίσθητα με αυτά που κυκλοφορούν στο εμπόριο.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s